Selasa, 5 Ogos 2008

Seminar Menggapai Menara Gading Tingkatan 6



Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama penyelaras tingkatan 6 telah menganjurkan Seminar Menggapai Menara Gading '08 pada 4 -6 Ogos 2008. Seminar ini bertujuan menyuntik semangat belajar disaat-saat akhir menempuhi peperiksaan STPM.

Seminar ini bermula dengan slot motivasi dan keinsafan yang dikendalikan oleh Cr. Rosli Suyot, kaunselor SMK SAAS. Slot ini dikendalikan dengan baik di mana para pelajar dibawa mengenali diri, latar belakang perjalanan kehidupan , memahami matlamat yang sedang dikejar dan apakah tindakan yang harus dilakukan untuk mencapai matlamat tersebut.

Seterusnya pelajar didedahkan dengan teknik menjawab kertas Pengajian Am, Bahasa Melayu, Sejarah dan Geografi. Program ini adalah program tahunan yang diadakan di SMK SAAS dan ia merupakan salah satu program yang melonjakan keputusan STPM SMK SAAS. pada tahun lepas lebih 50% calon STPM berjaya melanjutkan pengajian ke IPTA. Diharapkan program kali ini mampu mengukir sejarah gemilang untuk calon STPM tahun ini, insya'Allah. "Maju pelajar, Maju SAAS, Maju Negara!!

Tiada ulasan: